تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
دیدار جمعی از مشاورین املاک با شهردار اوز
1 شهريور 1399   11:35:58 |   > 
دیدار جمعی از مشاورین املاک با شهردار اوز

روز پنجشنبه 30 مرداد ماه 1399 ساعت 10 صبح جمعی از نمایندگان مشاورین املاک شهر اوز با شهردار اوز دیدار کردند و در خصوص موضوعات، مسائل و مشکلات صنفی و مسئولیت های حقوقی مشاورین املاک به بحث و تبادل نظر و هم اندیشی پرداختند

جمعی از نمایندگان مشاورین املاک شهر اوز ساعت 10 صبح روز پنجشنبه به تاریخ 1399/05/30 با شهردار اوز دیدار کردند و در خصوص موضوعات و مسائل و مشکلات صنفی و مسئولیت های حقوقی مشاورین املاک و خواسته های منطقی صنفی خود به بحث، تبادل نظر و هم اندیشی پرداختند.
 
 
در این دیدار علی تیرزن نائب رییس اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه داران اتومبیل لارستان در مورد فعالیت های اتحادیه املاک توضیحاتی ارائه داد و در ادامه افزود: در حال حاضر 13 مشاور املاک بطور رسمی در اوز در چارچوب قوانین و مقررات صنفی در امر خرید و فروش و اجاره فعالیت دارند و در زمینه های فنی، حقوقی و مباحث ثبتی به مراجعه کنندگان ارائه خدمت می کنند.
نائب رییس اتحادیه مشاورین املاک لارستان در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از وجود واسطه های بی شماری که در بازار خرید و فروش ملک حضور دارند و موجب نوسان زیاد قیمت ملک در محل شده اند، خواستار حمایت جدی شهرداری از حق و حقوق قانونی مشاورین املاک شد.
 
 
در این نشست مهران زمانی یکی از مشاورین املاک از تضییع حقوق صنفی بنگاه های املاک به واسطه تنظیم قراردادهای خرید و فروش ملک خارج از دفاتر مشاورین املاک گلایه کرد و خواستار حمایت، مساعدت و همکاری شهرداری در عدم پذیرش قباله های عادی و تنظیمی خارج از دفاتر بنگاه های املاک شد.
 
 
عارف حسین پور، احمد صمدانی، عبدالرزاق رحمانپور، غلامرضا کمالی، محمدرفیع آزادی، ابراهیم نظافت و مومن مولوی که در جلسه حضور داشتند نیز هر یک در خصوص مسائل و مشکلات مشاورین املاک اوز سخنانی بیان داشتند.
 
در این جلسه مهندس کراماتی شهردار اوز ضمن ابراز خرسندی از دیدار خود با جمعی از مشاورین املاک اوز، خواستار نظم و هماهنگی و تعامل بیشتر مابین سایر دفاتر و شهرداری شدند تا دست دلال های موجود در شهر اوز از سودهای کلان کوتاه گردد.
شهردار اوز ضمن توضیح قوانین مربوط به معاملات املاک میبایست از شهرداری استعلام بشود، ضمناً تواتر اسناد یا قباله ها بررسی گردد؛ همچنین اصولاً زمینهای قابل معامله است که یا سند ثبتی داشته و یا اثبات مالکیت قضایی داشته باشد و خرید و فروش زمین های خارج از محدوده، حتماً باید از دارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استعلام گردد.
شهردار اوز در پایان تاکید کرد که بنده و همکارانم در مجموعه شهرداری اوز تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که بتوانیم خدمتگزار صادق مردم شهر اوز باشیم.
 
 
در ادامه مهندس فرهاد فقیهی پور کارشناس ارشد فنی و شهرسازی شهرداری اوز با ارائه مسائل فنی و توضیحات در مورد املاک نسبت به پاسخ پرسش های مطرح شده اقدام نمودند.
 
 
 
در پایان مقرر شد برای رسیدن به نتیجه واحدی در خصوص مسائل مطرح شده، نیاز به بررسی و ارائه راهکارهای جدید است که در جلسات آینده تصمیم گیری خواهد شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به ::پرتال اطلاع رسانی شهرداری اوز لارستان:: می باشد.

آدرس: