تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
مدیریت و ساماندهی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر اوز
8 مرداد 1399   21:09:02 |   > 
مدیریت و ساماندهی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر اوز

نخستین نشست به منظور کنترل و ساماندهی تخلیه پسماندهای ساختمانی و شناسایی پیمانکاران مجاز، در شامگاه سه شنبه مورخه ۷ / ۵ / ۱۳۹۹ در ساعت ۲۰:۳۰  دقیقه، با حضور مهندس مسعود کراماتی شهردار، محمود محبی رئیس شورای شهر، مهندس فرازنده رئیس اداره راه و شهرسازی، مسعود باقرزاده کارشناس خدمات شهری، فرهاد پیرزاد مدیر روابط عمومی، سهراب یادگاری مسئول امور شهر، رحیم خداداده کارمند شهرداری، اعضای کمیته اجرایی پسماندهای شهری شهرداری  و ۱۰ نفر از کامیون داران شهر تشکیل گردید

نخاله های ساختمانی به مواد و مصالحی گفته می شود که در عملیات تخریب سازه تولید می شود و وجود فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز تعمیر و تخریب در هر جامعه موجب بروز مشکلات زیادی از جمله مشکلات زیست محیطی شده است. جمع کردن و سامان دادن به نخاله‌های ساختمانی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ذهن مسئولان شهرداری و دوستداران محیط زیست را به خود مشغول کرده و به همین دلیل لازم است در جمع کردن، حمل و دفع اصولی نخاله‌های ساختمانی نظارت لازم به عمل آید تا هیچ فردی نتواند با دور زدن قانون و تخلف، حقوق دیگران را پایمال کند و در دل طبیعت و سطح جاده ها نخاله را تخلیه کند.
 
یکی از راه‌های کنترل و جلوگیری از تخلف کامیون داران حمل نخاله، ساماندهی آنان می باشد که در این راستا شهرداری و کمیته اجرایی پسماند شهری شهرداری اقدام به دعوت از کامیون داران فعال در این زمینه نمود تا تشکیل پرونده و اخذ کارت فعالیت و مبادرت به صدور جواز کامیونها را به آنان توجیه نماید‌.
 
نخستین نشست به منظور کنترل و ساماندهی تخلیه پسماندهای ساختمانی و شناسایی پیمانکاران مجاز، در شامگاه سه شنبه مورخه ۷ / ۵ / ۱۳۹۹ در ساعت ۲۰:۳۰  دقیقه، با حضور مهندس مسعود کراماتی شهردار، محمود محبی رئیس شورای شهر، مهندس فرازنده رئیس اداره راه و شهرسازی، مسعود باقرزاده کارشناس خدمات شهری، فرهاد پیرزاد مدیر روابط عمومی، سهراب یادگاری مسئول امور شهر، رحیم خداداده کارمند شهرداری، اعضای کمیته اجرایی پسماندهای شهری شهرداری  و ۱۰ نفر از کامیون داران شهر تشکیل گردید.
 
باقرزاده کارشناس شهرداری و عضو کمیته اجرایی پسماند ضمن معرفی اعضای کمیته و شرح اختیارات آنان، با تشکر از حاضرین در جلسه از عدم حضور بیش از نیمی از کامیون داران ابراز تأسف نمود. وی از ابتکار جدید شهرداری که پسماندهای خانگی( زباله خشک و تر) و پسماندهای ساختمانی را  تقسیم نموده اند سخن گفت و توضیح داد که شهر به ۸ منطقه تقسیم شده و باکس های تر و خشک در آن مناطق نصب گردیده است.
 این عضو کمیته پسماند شهری شهرداری، اضافه کرد: موضوع نشست با کامیون داران مربوط به ساماندهی  نخاله‌های ساختمانی است.
 
مهندس کراماتی شهردار، ضمن تشکر از همه دلسوزان شهر و جامعه به شهروندان مسئولیت پذیر خیر مقدم گفته و از وقتی که گذاشته اند تشکر ویژه نمود.
 
شهردار، شهر اوز را شهری ویژه عنوان کرد که در مجامع کشوری به عنوان شهر فرهنگی با مشارکت مردمی نشأت گرفته از همکاری همه در مسائل بهداشتی ،زیست محیطی، درمانی، عمرانی و فرهنگی دانست و گفت باید با داشتن برنامه‌های راهبردی باید روز به روز به وضعیت مطلوب تری دست یافت.
 
وی خاطر نشان کرد: ما صنعت نداریم، کشاورزی نداریم، شرکت‌خدماتی بزرگ هم نداریم و تنها ویژگی ما بحث فرهنگی بودن شهر ما است. شهری که به دوستدار کودک و شهر خلاق کتاب شهره شده و مسائل فرهنگی ما نشأت گرفته از نشست ها دورهمی ها و تعامل با یکدیگر برای حل مشکلات بوده است .
وی ادامه داد: عده‌ای از افراد که هیچ گونه مسئولیتی در قبال امور ندارند در فضای مجازی ناآگاهانه باعث تشتت افکار و اذهان عمومی می شوند بنابراین لازم است با تشکیل جلسات از انتقادات سازنده بهره گرفت و به نتیجه رسید.
وی گفت ما در اینجا به عنوان  شهر فرهنگی شهره  شده ایم  ابتدا و انتهای شهر ما چند دانشگاه قرار دارد ولی متاسفانه افرادی که ناخواسته و ندانسته با ریختن نخاله و زباله ها در سطح شهر نه تنها چهره شهر را مخدوش می‌کنند بلکه با این عمل باعث می شوند مناطق مسکونی شهر منشاء بسیاری از بیماری‌هایی نظیر سالک و ... شوند.
سامان دادن به مسئله جمع آوری و حمل و دفن نخاله‌های ساختمانی فقط کار شهرداری، یک نهاد و  سازمانی خاص نیست؛ در این جهت لازم است تمام سازمان‌ها، نهادها، ارگان ها، شرکتهای ساختمانی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی هم وارد کار شوند تا در این راستا با افراد متخلف برخورد لازم و قانونی به عمل آید.
 تاکنون برخورد ما با چنین افرادی بیشتر جنبه ارشادی داشته است ولی هر عملی عکس العملی دارد چنانچه همکاری و تعامل طرفین نباشد  متخلفین با اعمال قانون روبرو خواهند شد.
مسائل زیست محیطی را کمیته با مردم حل و فصل می کنند تا ما بتوانیم بیشتر به مسائل عمرانی بپردازیم. هر کدام از ما چه مسوول و چه شهروند باید کاری کنیم که شهری برای رفاه داشته باشیم .هرگونه تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی رانندگان وسیله نقلیه با بی‌توجهی به این امر نسبت به تخلیه آن در حاشیه مبادی ورودی شهر اقدام کنند از طریق قانونی برخورد جدی خواهد شد.
 
 
در ادامه محمود محبی رئیس شورای  اسلامی شهر از راننده ها خواست که قول اخلاقی داده که هیچ نخانه ای اطراف شهر تخلیه نشود.
 
مهندس  فرازنده ریاست محترم راه و شهرسازی اوز نیز متقبل شدند که ماشین‌آلات در اختیار گذاشته تا نخاله ها از سطح شهر پاکسازی شود.
 
محمد فروغی از فعالین محیط زیست و عضو کمیته مردمی پسماند شهری شهرداری، ضمن تشکر از شهردار، رییس اداره راه و شهرسازی و سایر حضار گفت: شهروندان کامیون دار باید در عمل نشان دهند که پایبند به وجدان و اخلاق کاری هستند. وی اضافه کرد تمام کامیون داران شناسنامه دار شده و هر کس متعهد نباشد طبق قانون با او رفتار شود.
 
در پایان مقرر گردید: عملیات جمع‌آوری و پاکسازی نخاله های ساختمانی با مشارکت شهرداری ،کمیته پسماند شهری، اداره راه و شهر سازی، پلیس راهور، نیروی انتظامی و کامیون داران، در شهر صورت گرفته تا بعد خبری آن برای شهروندان آشکار گردد و چنانچه پس از اقدامات لازم از سوی شهرداری برای پاکسازی محل، مجددا رانندگان و افراد متخلف اقدام به تخلیه پسماند ساختمانی در سطح شهر و حریم آن نمایند بر اساس قانون پسماند علاوه بر جریمه و توقیف طولانی مدت خودرو، مکلف به جمع آوری نخاله های تخلیه شده می شوند.
 
 
شهروندان گرامی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تماس 09173810810 میان بگذارند
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به ::پرتال اطلاع رسانی شهرداری اوز لارستان:: می باشد.

آدرس: