تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
کمیته مردمی پسماند شهری شهرداری اوز تشکیل گردید
22 ارديبهشت 1399   16:01:38 |   > 
کمیته مردمی پسماند شهری شهرداری اوز تشکیل گردید

بنا به دعوت شهرداری اوز از اعضای کمیته مردمی پسماند شهری جلسه ای در تاریخ 1399/02/21 باحضور اعضاء کمیته مردمی، مهندس مسعود کراماتی شهردار اوز، مسعود باقرزاده کارشناس محیط زیست، فرهاد پیرزاد کارشناس روابط عمومی، سهراب یادگاری مسئول امور شهر تشکیل گردید.
 
ابتدا دبیر جلسه با ذکر نکاتی در باب تقویت قانونمندی و افزایش روحیه مسئولیت پذیری در شهروندان، موضوع جلسه را تشریح و هدف جلسه را افزایش مشارکت مردمی و رفع معضلات شهری دانست.
 
مهندس مسعود کراماتی شهردار اوز انتظار خویش از اعضای کمیته مردمی را پیاده سازی الگوی خوب برای رفع معضلات شهری و هدف آن را قانونمندی و برآورده سازی انتظارات و مطالبات مردمی عنوان نمود.
وی با بیان اینکه امروز بیشتر وظایف شهرداری با توجه به قانون شهرداری ها، صرفا مختص این دستگاه اجرایی نیست و در تعهد چندین دستگاه و نهاد دیگر در سطح شهر است به ذکر مثالهایی از جمله بهداشت عمومی، مدیریت بیماریهای نوپدید، آسفالت معابر شهری، ترافیک شهری و ... پرداخت که شهرداری از یک طرف به عنوان متولی اصلی شهر با مردم و شهروندان سروکار دارد و از یک طرف با سایر ادارات و نهادها در سطح شهر و حتی در سطح استان تعامل دارد.
 
مهندس کراماتی با بیان اینکه در کشور از نظر مبانی قانونی کمبودی نداشته اما در زمینه مدیریت شهری به اصلاح قوانین نیاز داریم، شهروندان اوز را شهروندانی دلسوز و مسئولیت پذیر دانست که باید با مسئولیت خویش بیشتر آشنا شده و تحقق آن را با اشراف شهروندان بر قوانین عنوان کرد.
 
در این جلسه اعضای کمیته نظرات خویش را ارائه داده و در مورد همکاری های قانونی در بهبود تفکیک پسماندهای خانگی از مبداء واستمرار جلسات با مسئولین شهرداری و بررسی عملکرد کمیته صحبت نمودند.
 
در پایان پس از جمع بندی نظرات شهر اوز جهت اجرای طرح تفکیک از مبداء زباله به هشت منطقه تقسیم که اعضای کمیته مردمی در این هشت منطقه به همکاری با شهرداری اوز می پردازند.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به ::پرتال اطلاع رسانی شهرداری اوز لارستان:: می باشد.

آدرس: