جستجو:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر : 10253 زمان مخابره: 13 تير 1398 -- 13:50:00 | تعداد بازدید: 1231 نسخه چاپی
نخستین هم اندیشی شهرهای دوستدار کودک «فرصت ها و چالش ها» در سالن اجتماعات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور

حضور رییس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک شهرداری اوز به همراه دو تن ازاعضای شورای اجرایی از انجمن دوستداران کودک اوز در نخستین هم اندیشی شهرهای دوستدار کودک

نشست تخصصی و هم اندیشی «شهرهاي دوستدار كودك، راهكارها و چالش‌ها»  با حضور معاونين شهرسازي شهرداری مراكز استانها و از شهر اوز آقای محمدرسول رفعتی نماینده شهرداری اوز  و خانم ها خدیجه فقیهی نژاد و فرزانه نور افشان به عنوان نمایندگان انجمن دوستداران اوز به میزبانی دفتر برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور چهارشنبه ۱۲ تیر در این سازمان برگزار شد.
 
در اين نشست كه با هدف ارائه تجربيات موفق و آسيب شناسي اقدامات انجام شده در این موضوع  برگزار شد علاوه بر معاونين شهرسازي مراكز استانها، نماينده مركز اطلاع رساني و امور بين الملل وزارت كشور، نماينده يونيسف ايران و تعدادي از سازمان‌هاي مردم نهاد و انجمن‌هاي غير دولتي و خيرين فعال در حوزه كودك نيز حضور داشتند.
 
در این نشست تخصصی، پس از قرائت متن خیر مقدم و خوش آمد گویی جناب دکتر مختاری مدیرکل محترم حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اهداف نشست را در جلسه بیان داشتند و سپس سرکار خانم جوانی (رییس اداره جوامع و سازمان های بین المللی مرکز امور بین الملل وزارت کشور) به تشریح سیاستهای وزارت کشور در خصوص شهرهای دوستدار کودک و فرایند ایجاد شهر دوستدار کودک در شبکه شهرهای جهانی دوستدار کودک یونیسف پرداخت در ادامه هر یک از معاونین شهرسازی‌ شهرداري‌هاي کلانشهر های اصفهان، شيراز، رشت، تجربه شهرهای خود را تشریح نمودند.
 
سپس دو شهر زرند و اوز به عنوان شهرهای در مقیاس متوسط و کوچک نیز تجربیات چند ساله خود را بیان نمودند که از شهرداری اوز محمدرسول رفعتی رییس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک شهرداری اوز  و خدیجه فقیهی نژاد مدیر عامل انجمن دوستداران کودک اوز به صورت مشترک تجربیات خود را در اختیار جمع حاضر در نشست قرار دادند.
 
ابتدا مهندس رفعتی پس از بیان مختصری در خصوص موقعیت جغرافیایی شهر اوز و وضعیت آب و هوایی آن به بررسی سیر تحول طرح اوز شهر دوستدار کودک پرداخت. در ادامه ساختار شهر دوستدار کودک اوز در دورهای زمانی مختلف را شرح نمود که به طور کل به دو دوره یعنی دوره قبل از ابلاغ دستورالعمل اجرایی شهر دوستدار کودک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و دوره دوم بعد از ابلاغ آن تقسیم می شود، که دوره اول مدیریت طرح بر عهده سازمانهای مردم نهاد بود و در دوره دوم (در حال حاضر)  مدیریت طرح بر عهده شهرداری اوز می باشد.
 
در ادامه خانم فقیهی نژاد به صورت مختصر ساختار شهر دوستدار کودک اوز در دوره اول که سازمان های مردم نهاد و انجمن دوستدار کودک اوز در راس کار این طرح بودند و اهم اقدامات، جشنواره ها، همایش ها و نشست های موثر در ده سال گذشته در خصوص کودک رابیان نمودند.
 
پس از آن مهندس رفعتی به ساختار شهر دوستدار کودک بعد از ابلاغ دستورالعمل و اهم اقدامات عمرانی و فرهنگی در این خصوص به صورت خلاصه وار مطرح نمود و در پایان از کلیه نهادها و ارگان های دولتی و  نهادهای مردمی و انجمن دوستداران کودک اوز و همچنین مردم عزیز شهر اوز و خیرین دوستدار کودک که از ابتدا همیار شهرداری بوده اند و هستند کمال تشکر و قدردانی را داشتند در پایان مهندس رفعتی اظهار داشتند که کلیه اقدامات صورت گرفته در شهر اوز با وجود مسائل و مشکلات زیادی که در شهری همچون اوز وجود دارد که در شهرهای بزرگ دیده نمی شود از جمله نبود ادارات مختلف، کمبود بودجه و درآمد، هزینه بالای دستمزدهای مصالح در اجرای پروژه ها و نبود نیروی انسانی، توانسته ایم اوز را به عنوان کاندیدای شهر دوستدار کودک در ایران معرفی کنیم.
 
در پايان به پرسش‌هاي مدعوين نيز پاسخ هاي لازم ارائه گرديد.
 
دستورالعمل شهرهاي دوستدار كودك سال گذشته توسط سازمان شهرداريها و دهياري‌هاي كشور ابلاغ و مقرر گرديد عملكرد شهرداريهاي كشور مطابق با مفاد اين دستورالعمل در بازه‌هاي زماني شش ماهه به سازمان منعكس گردد. تغيير رويكرد مديريت شهري براي توجه ويژه به نيازهاي كودكان، استفاده از ظرفيت سازمانهاي مردم نهاد، راه‌اندازي ساختار پيش‌بيني شده براي اداره شهرهاي دوستدار كودك و تدوين برنامه براي اجراي اقدامات و برنامه‌ها در شهرها از اهم شاخص‌هاي انتخاب شهرهاي پايلوت خواهد بود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
روابط عمومی شهرداری اوز

 

نظرات ارائه شده

نظرات

ارسال نظر
ارسال به دوستان
نام
پست الکترونیک
آدرس وبسایت یا وبلاگ
نظرشمــا    
. نظراتی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود*
کد امنیتی:   
ارسال نظر
10253

 
31 فروردين 1403 , 10 شوال 1445 , 2024 April 19

آخرین اخبار
پربیننده ترین اخبار