جستجو:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر : 10047 زمان مخابره: 26 اسفند 1393 -- 20:52:27 | تعداد بازدید: 657 نسخه چاپی
معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در مراسم نکوداشت امام جمعه اوز:

فرهنگ و زبان مشترک عامل وحدت لارستان بزرگ

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در مراسم نکوداشت امام جمعه اوزگفت:شیخ عبدالعزیز قاضی زاده انسانی شریف،مومن، و دارای فضیلت است.
 

به گزارش پرتال اطلاع رسانی شهرداری اوز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛مراسم نکوداشت شیخ عبدالعزیز قاضی زاده امام جمعه اوز با حضور فرماندار ویژه لارستان، بخشدار، ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن و تشیع و قشرهای مختلف مردم اوزدر محل تالار دانشگاه پیام نور شهر اوز برگزار شد.
 
در این همایش علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار لارستان در سخنانی اظهارداشت: این همایش، همایش مبارک و با شکوهی است، چرا که بخاطر تجلیل از یک عالم جلیل القدر اهل تسنن صورت پذیرفته است؛ و در کل نشان می دهد که شیخ عبدالعزیز قاضی زاده از جایگاه والایی در بین مردم برخوردار است.
 
نجیب زاده خاطرنشان کرد:‌در این مدتی که با ایشان مراوده دارم وی را انسانی شریف،مومن، و دارای فضیلت دیدم.فرماندار ویژه لارستان تواضع، فروتنی، ساده زیستی و مردم داری را از ویژگی های بارز شیخ قاضی زاده دانست و گفت: امام جمعه اوز همچنین از نظر علمی نیز در مرتبه والایی قرار دارد.
 
معاون استاندار در ادامه اظهارداشت: اینجانب در زمان سالگرد آیت الله العظمی آیت اللهی (ره) مقاله ای را تحت عنوان «حاکم قلب ها»‌ نوشتم، چرا که حضرت آقا در دل مردم منطقه جا گرفته بود و این بخاطر صداقت و منش بالای آیت اللهی بود. وی ادامه داد: هر وقت مردم از اقصی نقاط کشور به دیدار آیت الله آیت اللهی (ره) می رفتند، فکر می کردند که حضرت آقا فقط زیاد ساده زیست و مردم دار است اما علاوه بر این خصوصیت، مردی با هوش بود و کل منطقه لارستان بزرگ و جنوب فارس را زیر نظر داشتند و برای وحدت تحسین برانگیز این منطقه با همکاری علمای اهل تسنن تلاش می کردند.
 
نجیب زاده ادامه داد: این ویژگی های خوب نیز در وجود شیخ عبدالعزیز قاضی زاده زیاد می بینیم چرا که وی نیز نمی گذارد ذره ای به این وحدت مردم خدشه ای وارد شود. البته این را هم عرض کنم که هیچ قدرتی نمی تواند وحدت ما را برهم بزند.فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: از پارسیان، بستک، بندرلنگه گرفته تا گراش ، اوز و خنج، همه دارای یک فرهنگ، آداب و رسوم و زبان مشترک هستیم واین ها را بایستی قدر دانست. چون تجربه نشان داده که در سایه وحدت، امنیت پایدار و قابل قبولی بوجود می آید.
 
نجیب زاده سپس ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این نکوداشت بزرگ اظهار داشت: این همایش ها می بایست در زمان حیات عالمان بزرگوار برگزار شود، چرا که باعث می شود جوانان امروز هم الگو بگیرند و راه عالمان وارسته و بزرگوار را دنبال کنند و از این بزرگان و مشایخ درس بگیرند. خواه آن عالم شیعه باشد یا سنی. وی در پایان پیشاپیش فرا رسیدن سال جدید را به همه حاضران تبریک گفت.
 
پیش از این نیزمحمد حسین آتش فراز بخشدار اوز، شیخ صالح انصاری مدیر مدرسه امام شافعی اوز ،اسماعیل احمدی مدرس مدرسه دینی ورحمان زاده از طرف انجمن نواندیشان اوز هم به ایراد سخن پرداختند. قرائت پیام دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان،خنج و گراش،اجرای سرود و تواشیح و پخش کلیپ و تجلیل از شیخ عبدالعزیز قاضی زاده امام جمعه اوز از دیگر برنامه های این همایش بود.
 

 

نظرات ارائه شده

نظرات

ارسال نظر
ارسال به دوستان
نام
پست الکترونیک
آدرس وبسایت یا وبلاگ
نظرشمــا    
. نظراتی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود*
کد امنیتی:   
ارسال نظر
10047

 
01 ارديبهشت 1403 , 11 شوال 1445 , 2024 April 20

آخرین اخبار
پربیننده ترین اخبار